--.--.-- -- l スポンサー広告 l top ▲
1 My life is likely to last 10-15 years. Regular separation from you will be painful and can even cause depression. Think before you buy me.

2 Give me time to understand what you want from me don't be impatient, short-tempered or irritable.

3 Place your trust in me and I will always trust you back, respect is earned not given as some sort of inalienable right.

4 Don't be angry with me for long, and don't lock me up as punishment. I am not capable of understanding why I am being locked up. I only know I have been rejected. You have your work, entertainment and friends. I only have you.

5 Talk to me sometimes. Even if I don't understand your words, I do understand your tone. "You only have to look at my tail" to know that.

6 Be aware that however you treat me, I will never forget, if that treatment is unjust or bad, it may spoil the special bond between us.

7 Please do not hit me. I cannot hit back, but I can bite and scratch and I don't ever want to feel the need to do that.

8 Before you tell me off me for being uncooperative, obstinate, or lazy, ask yourself if something might be wrong with me. Perhaps I'm not getting the right food or I've been out in the sun too long, maybe my heart is getting old and weak, or maybe I'm just dog-tired.

9 Take care of me when I get old. You too will grow old and will also want care, love, and affection.

10 Go with me on difficult journeys. Never say, "I can't bear to watch" or "Let it happen in my absence". Everything is easier for me if you are there. Remember, Irrespective of what you do I will always love you.
スポンサーサイト
2007.12.13 Thu l 未分類 l COM(4) TB(0) l top ▲

コメント

考えさせられますよね
私は日本語で読んだのが最初ですが、まだミュウが5ヶ月くらいだったかと思います。
その時、4番めと10番めのメッセージが一番ココロにぐっさりきましたね。。。
この十戒にはホントにいろんなことを気づかされました。

今はミュウも大きくなってきて、あまり気を遣いすぎて神経質にならないようにしなきゃいけないかな、とにかく精一杯愛し愛されて生きていくしかないのよね…なんて思っていますv-22
2007.12.17 Mon l ミュウママ. URL l 編集
ミュウママさんへ
本当に何度も何度も読んでしまいます。
仰るとおり私も4番と10番がぐっときました。

特に私は父ちゃんと違って短気なので、vitoの行動に
よってカ~っとなった時はこれを読みます。
感情だけでvitoを叱りつけてしまいそうな自分を
ぐっと抑える時に読むと、なんだか涙が止まらなくなります。 本当に悪ガキで「家庭内暴力」もあるけど、
vitoを思いっきり抱きしめて「大好きだよ~!」って
言うようにしています。
家族ですものね!
2007.12.17 Mon l vito. URL l 編集
久しぶりに読み返しました
りぼんを迎え入れたばかりの頃、偶然この十戒を見つけました。(もちろん日本語版です)初めて読んだ時は衝撃!?を受けました。
本当にどれも心に突き刺さるメッセージですよね。。
私も4番の「私には、あなたしかいない・・・」の言葉でぐっときて涙が溢れてきたのを覚えています。
そして、愛して、愛される飼い主になろうv-91と・・・

今では我が2人のヤンチャ&生意気盛りの息子より、りぼんが可愛いv-238と思っちゃったりもするんですけどね・・・
アハハハσ(^_^;)..
2007.12.18 Tue l りぼんママ. URL l 編集
りぼんママさんへ
私は人生の中で犬がいない時の方が短いのに。
この十戒を知ったのはつい最近なんです。
読んだ時は本当に心にず~んときました・・・・。
過去のワンちゃん達に対して、私のとった態度を
もの凄く反省して自己嫌悪にもなりました。
その分、Vitoには本当に心を込めて接しよう!と
思いました。ただ「カワイイ!!」だけじゃダメなんです
よね・・・・犬って・・・。
難しいですよね。
2007.12.19 Wed l vito. URL l 編集

コメントの投稿












       

トラックバック

トラックバックURL
→http://vitavito.blog80.fc2.com/tb.php/141-7dea76dd
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
